close
Logo

25 Jan 2020

Stockholm | Övrigt |

Hemglass – Ansvarig för Kundservice

Är du glad, ansvarstagande, prestigelös och kommunikativ person som brinner för att ge kunder den bästa servicen? Hemglass i Sverige AB söker nu en Kundserviceansvarig! I denna tjänst välkomnas du in i en kreativ miljö med högt engagemang. Tillsammans med dina kollegor ser ni till att Hemglass fortsätter ge konsumenter den bästa upplevelsen runtom i Sverige.

Organisation & Placering

Utöver huvudkontoret i Stockholm består Hemglass i Sverige AB av 27 depåer och 400 säljare runtom i landet. Som kundserviceansvarig spelar du en viktig roll i att vara främsta kontaktperson med Hemglass kunder. Man blir en del i ett otroligt starkt varumärke och en organisation med högt i tak och stor möjlighet att påverka.

Det som förenar individerna på huvudkontoret är nyfikenhet, passion, lösningsfokus, ärlighet och glädje i arbetet. Som anställd på Hemglass blir du del av en organisation om 9 anställda med högt i tak. Du rapporterar till VD. Tjänsten är en heltidsanställning med placering på huvudkontoret i nya fina lokaler på Sveavägen i Stockholm.

Om rollen

I denna spännande roll ansvarar du för den centrala kundservicen. Du är den främsta kontaktperson för Hemglass kunder med ett stort ansvar för konsumenternas upplevelse. Du är mellanhand mellan kund och tillverkare gällande frågor om reklamationer och innehåll, samt i en nära dialog med franchisetagare i diverse kundrelaterade frågeställningar. Du är delaktig i IT relaterade projekt och du samarbetar även med marknad och sälj.

Dina huvudsakliga ansvarsområden i rollen är:

• Besvara och bevaka Hemglass inkommande mail

• Hantera reklamationer från konsumenter och vid behov föra vidare reklamationsärenden

• Hantera kundklubbs- och sms-ärenden

• Ansvara för relationen och Informationen till den externa kundservicen.

• Föra statistik och utvärdera kundservicen för att föreslå förbättringar i kundupplevelsen.

• Bevaka Hemglass sociala medier och besvara frågor

• Arbeta ihop med marknadsavdelningen gällande aktiviteter som berör Glasskompis och hemsidan

Erfarenhet och utbildning

• Du har helst 5 år+ erfarenhet inom kundsupport eller annan relevant kundservicetjänst

• Du brinner för att hjälpa kunden – har en positiv attityd och gillar support

• Du är noggrann & stresstålig

• Du är kommunikativ & lösningsorienterad

• Du talar flytande svenska i tal & skrift

• Du är trygg i din roll och vågar ta egna beslut baserat på erfarenhet.

Den vi söker

Du brinner för kundservice och vill ge varje kund den bästa upplevelsen. Vidare är du serviceminded, kunnig och orädd för att driva frågor från ax till limpa. Vet du inte hur man gör tar du reda på det. Du är proaktiv och hanterar utmaningar på både kort och lång sikt samtidigt. Du är prestigelös och din positiva inställning sprider glädje och engagemang. Du trivs med att samarbeta och bygga relationer såväl internt som externt. Du är trygg i dig själv och har lärt dig lita på din magkänsla, men är nyfiken att bredda din kunskap.

Vad erbjuder Hemglass?

Utöver mycket god glass, erbjuder Hemglass en flexibel, snabbrörlig, varm och omväxlande miljö. Med ett fantastiskt älskat varumärke arbetar vi alla för att glädja Sveriges konsumenter. Hemglass är en jämlik arbetsgivare där var och en av huvudkontorets anställda har hand om ett brett ansvarsområde. Hemglass kontor är i Vasastan i Stockholm. Här finns ingen uttalad ledningsgrupp, utan samtliga 9 individer är viktiga för bolaget och får göra sina röster hörda. På Hemglass får du insyn i hur ett varumärke växer genom att konstant säkerställa att vi överträffar våra konsumenters förväntningar. Detta gör vi genom innovation, kommunikation, passionerade franchisetagare, IT-verktyg, direkt konsumentkontakt och engagerande personliga möte med konsumenten. Vi är motiverade kollegor som ser fram emot att träffa dig!

För att skicka din ansökan

Hemglass samarbetar i detta uppdrag med Jobfinder. Du ansöker via ”Apply now” knappen nedan där du fyller i dina uppgifter och bifogar personligt brev och CV. All information hanteras konfidentiellt i enlighet med gällande Jobfinders Integritetspolicy och nya personuppgiftslagen GDPR. Detta innebär att vi endast kan hantera din ansökan denna väg. Tack för din förståelse. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Malin Jangenteg, malin.jangenteg@jobfinder.se eller 073-650 31 51. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Jobfinder är en del av Academic Search International och fokuserar på talanger med ambition, engagemang och nyfikenhet som vill bygga sin framtida karriär.

Academic Search International och Jobfinders idé är att förena de mest lämpade personerna med spän-nande utmaningar på några av de mest intressanta företagen i Sverige. Våra värderingar är KUNSKAP, ENGAGEMANG, ANSVAR OCH SAMARBETE. Det är genom dessa vi gör en skillnad i alla våra relationer.

www.jobfinder.se

www.academicsearch.se

Följ oss på Linkedin – så tar du del av allt som händer hos oss!

https://www.linkedin.com/company/academic-search-international2/

https://www.linkedin.com/company/jobfinder-se/?viewAsMember=true

Malin Jangenteg - malin.jangenteg@academicsearch.se

Ansök nu